Sayfalar

3 Şubat 2013

Killing Them Softly

      
     Andrew Dominik, The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (Korkak Robert Ford'un Jesse James Suikasti, 2007)'nin ardından oldukça sükse yapmış bir yönetmen. İzleyenler hatırlayacaktır; efsanevi bir kanun kaçağının son günlerini yavaş tempolu ve stilize biçimde anlatarak orijinal bir western ortaya koymuştu. Killing Them Softly'de yine suç dünyasını mercek altına alan yönetmen ekonomik kriz ve Amerika eleştirisini de işin içine katmış.
       Killing Them Softly bir suç filmi evet ama bu tür filmlerde alışık olduğumuz karizma suçlular, akıl dolu tuzaklar ve gerilim yok. Her şey iki ezik kafadarın, kafası daha çok çalışan birinin aklına uyup kumarhane soygunu yapması ile başlıyor. Ancak çaldıkları paralar büyükbaş birilerine ait ve bu büyükbaşlar da işleri yoluna koymak için bir "temizlikçi" gönderiyorlar. Filmin tek karizmatik ve aklı başında görünen kişisi (haliyle kendisi Brad Pitt tarafından canlandırılıyor) olan bu temizlikçi, ortalığı kan gölüne bulayarak herkesi "temizlemeden" önce izleyecekleriniz ise bol bol saçma muhabbet. Filmi beğenenler bu noktada bana kızacaktır belki ama bütün o ikili diyalogları izlerken fazlasıyla sıkıldım. Tarantino'nun veya Guy Ritchie'nin filmleri de bol miktarda ikili (hatta daha fazla) diyalog içerir ama hepsi de zekice yazılmış, esprili diyaloglardır ve bu tarz muhabbetleri izlemeye bayılırım. Killing Them Softly'dekiler ise -belki filmin sonundaki hariç- bana göre gereksiz, uzun ve zorlamaydı. Organize suç dünyasının Amerika'nın ekonomik ve politik sistemiyle olan göbek bağına işaret etmek ve sistem eleştirisi yapmak için fonda sürekli kafa ütüleyen Bush ve Obama'nın sözlerine bu kadar yer verilmeli miydi ondan da emin değilim. Filmin katili kibarca adam öldürmekten hoşlanıyor olabilir ama filmin yönetmeni mesajını hiç de kibar bir şekilde değil, gözümüze soka soka vermeye çalışıyor.



       Filmin en akılda kalıcı sahnesi şüphesiz ki katil Jackie'nin (sürprizi bozmayalım) X'i vurduğu an. Gerek çekim tekniği, gerek fondaki müzikle fazlasıyla estetize edilmiş bir şiddet gösterisiydi. Yaratıcılık ve yönetmenlik becerisi böyle bir şey evet ama yine de şiddetin bu denli yüceltilmesini rahatsız edici bulduğumu belirtmeden geçemeyeceğim. 
       Brad Pitt, James Gandolfini, Ray Liotta ve Richard Jenkins; hepsi de iyi oyuncular ve bahsettiğim o diyalogların izlenebilir olmasının tek nedeni bu dörtlü arasında geçiyor olması. Bir de soyguncu loser rollerindeki Ben Mendelsohn ve Scoot McNairy var ki canlandırdıkları karakterlere son derece yakışmışlar. 
      Özetle Killing Them Softly vasat bir film ancak yine de çok kötü diyemem. Hatta internette okuduğum yorumlarda çok beğenenler olduğunu da gördüm. Oyuncuların hatırına ve başka alternatifiniz de yoksa izleyip kendi kararınızı kendiniz verin ve yorumlarınız paylaşmayı da ihmal etmeyin. 

3 yorum:

  1. sırf yazına yorum yapmak için izledim filmi. kıymetini bil!

    yahu bu kadar şahane bir kadro bundan daha iyi nasıl mundar edilir, bilemedim.

    senaryo işinden çok anladığımı düşünmüyorum ama bu filmin diyaloglarını doğaçlama çekselermiş daha anlamlı olabilirmiş gerçekten.

    haksızlık mı ediyorum diye düşündüm şimdi bi an için....

    etmiyorum abi, film film değil, patlıcan mübarek.

    neyse, diyeceğim filmlerin hastasıyım yazılarının takipçisiyim.

    bir de şu bruce willis hala "die"yamadı gitti. ona ne diyorsun?

    django unchained yazını bekliyorum sabırsızlıkla.

    YanıtlaSil
  2. Öncelikle yorumların için teşekkür ederim.

    Bruce Willis' sevmiyorum, Bruce Willis'i sevenleri sevmiyorum, Bruce Willis'in dedem yaşında hala dünyayı kurtarmak için heder olduğu inandırıcılık yoksunu filmleri HİÇ sevmiyorum.

    Django için beklemeye devam, pek yakında bu blogta!

    YanıtlaSil
  3. Ben de sevmiyorum Bruce Willis'i. Yani beni gönül rahatlığıyla sevmediklerinden eylemeyebilirsin:)

    Pulp Fiction, Death becomes her, jackal ve 6.sense hariç pek sevdiğim bir filmi de gelmedi aklıma. Aslında dört tane varmış. Dört iyi rakam :)

    Bu arada deden kaç yaşında?





    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...